“Met de verschillende merken en modellen van de groep biedt Stellantis een uniek gamma LEV-voertuigen aan”, zegt Stéphane Lévi, CEO van Stellantis voor de Belgische en Luxemburgse markt. “We zijn blij dat we alle geëlektrificeerde oplossingen van onze verschillende merken aan de B2B-markt kunnen voorstellen. “

Stéphane Lévi, (CEO)

Het “Power Up”-evenement, dat op woensdag 23 juni werd georganiseerd, stelde alle Stellantis-merken in staat om aan de belangrijkste spelers op de B2B-markt alle oplossingen voor te stellen die momenteel beschikbaar zijn voor geëlektrificeerde voertuigen, of het nu hybride, PHEV of volledig elektrisch is. Bovendien presenteerde Stellantis een “preview” voor de Belux-markt van drie nieuwe modellen van bijzonder belang: de nieuwe DS4 en Peugeot 308 berlines, alsook de Grandland, de nieuwe SUV van Opel. Deze voertuigen zullen in de komende maanden beschikbaar zijn.

Wim Rommel, B2B Director

“De ontwikkeling van LEV-voertuigen stelt ons in staat de aantrekkelijkheid van onze merken te bestendigen en zelfs te vergroten”, zegt Wim Rommel, B2B Director van Stellantis Belux. “We hebben ook gemerkt dat B2B-klanten zeer verrast zijn dat het plezier van het rijden met onze geëlektrificeerde voertuigen intact blijft. Bovendien bieden wij hun uiterst voordelige financiële oplossingen, waardoor zij ook kunnen voldoen aan de steeds strengere milieueisen. In een snel veranderende automarkt is dit een unieke troef voor Stellantis en zijn klanten.

Tijdens de B2B-dag kregen de genodigden de kans om de wereld van Stellantis te leren kennen in verschillende workshops rond oplossingen voor elektrische mobiliteit. Tests op de weg en op het circuit stonden ook op het programma, net als de gelegenheid om te rijden met de nieuwe Opel Corsa-e Rally, die net aan zijn internationale carrière is begonnen. De gasten, bestuurd door de jonge coureur Charles Munster, konden genieten van een “opwindende” race-ervaring.